Zuppa Futsal 2016

Jongerenwerk Barkema & De Haan organiseert ieder jaar ‘Zuppa Futsal.’ Dit is een voetbaltoernooi voor jongeren van 12 t/m 23 jaar in de gemeenten De Marne, Winsum en Eemsmond. Jongeren kunnen hun eigen team vormen en opgeven. Er zullen dan korte voetbalwedstrijden worden gespeeld in de Roakeldaishal te Warffum. De winnaar van het toernooi wint een leuke prijs. De jongeren kunnen zich opgeven via de website. Rondom het toernooi worden leuke randactiviteiten georganiseerd. Het toernooi start om 10 uur ‘s morgens en om 5 uur ‘s middags zal de prijsuitreiking zijn. Deelname is gratis. Jongeren moeten alleen zelf zaalschoenen en sportkleding mee nemen. Daarnaast mogen de teams niet groter zijn dan 8 personen en niet kleiner dan 6 personen.

Voor dit toernooi willen ze ieder jaar een nieuw logo en huisstijl. Er zijn verschillende producten die geleverd moeten worden. Dat is een nieuw logo, poster, flyer, de wordpress moet aangepast worden, en sociale media moet worden bijgewerkt. Daarnaast ga ik op het evenement zelf fotograferen en vervolgens zet ik alle foto’s online.


Wil je meer weten over de achterliggende gedachten van de ontwerpen? Klik dan hieronder!

Logo ontwerp:
De naam van het zaalvoetbal toernooi is ‘Zuppa Futsal.’ Ook wel beter te vertalen als ‘Super Voetbal.’ Dit wou ik graag laten zien in het logo. Mijn idee was om een ‘Super Bal’ uit te beelden. Hiervoor heb ik een voetbal gemaakt met vlammen er achter. Het lijkt nu alsof de bal super hard vooruit geschoten wordt. Dit kan ook gebruikt worden als los beeldmerk. Het lettertype is speels en past goed bij de doelgroep. De letters zijn soepel en eenvoudig, hiermee voorkom ik dat het logo er streng uit ziet. Bij een toernooi is samenwerking met je team erg belangrijk. In het logo heb ik een zwarte omlijning gebruikt waardoor het lijkt alsof alle elementen ‘samen’ smelten.

De vlammen hebben een oranje kleur die mooi overloopt naar geel. Oranje is een positieve kleur en straalt warmte en energie uit. Dit zorgt voor een stimulerende werking. Het verdrijft depressieve gevoelens en mensen worden er vrolijk van. De andere kleuren heb ik neutraal gehouden, omdat ik op de poster veel kleur wou toepassen en het logo nu overal bij past.

Poster ontwerp:
Het ontwerp is gebaseerd op de leeftijd van de doelgroep (12 t/m 23 jaar.) Voor de achtergrond heb ik mezelf de keuze uit drie kleuren gegeven: groen, blauw en paars. Andere kleuren wou ik gebruiken voor de elementen op de poster. Met een groene achtergrond vallen de elementen niet goed op. De blauwe kleur geeft te snel een associatie met veld voetbal en buitenlucht, daarom heb ik gekozen voor de paarse kleur. Paars is een unieke kleur, want deze kan zowel een kalmerende als een stimulerende rol hebben. Het zorgt voor rust in de poster, ondanks de veel gebruikte elementen. Paars straalt kwaliteit en glamour uit, dit maakt de poster aantrekkelijker om naar te kijken.

Bij een toernooi wil iedereen natuurlijk winnen en de sterren van de hemel spelen met zijn of haar team. Daarom heb ik sterren afgebeeld in de achtergrond. Het logo wou ik als centraal punt en heb ik daarom lekker groot bovenaan geplaatst. Om het nog een beetje meer op te laten vallen heb ik een spotlight laten schijnen op het logo. De oranje kleur van het logo wou ik ook terug laten komen in de poster. Oranje komt goed naar voren bij de kleur paars, maar is ook een overheersende kleur dus heb ik alleen de lintjes oranje gemaakt.

De teksten zijn wit omdat dit meer rust geeft dan de kleur zwart. De datum is na het logo een van de belangrijkste dingen die op een poster staat, daarom heb ik die geplaatst in het zelfde lettertype als het logo. De onderste witte balk is bedoeld voor de logo’s van de sponsoren. Heb speelveld versterkt het feit dat het gaat om een voetbal toernooi en op de borden erachter komt de overige informatie, van wat er te doen is mooi naar voren. Tot slot heb ik overal een schaduw achter geplaatst. Er komt nu meer leven in de poster en het lijkt niet statisch.

Wil je de website bezoeken? Klik dan hier!

Feedback:
Ferry Pasche (Media Coach Jongerenwerk Barkema en De Haan)
“De poster heeft een goede uitstraling voor de doelgroep, hij is vrolijk en straalt actie uit. Alle belangrijke informatie staat er op. Wat je misschien nog kan proberen is onder de datum ook nog een keer de aanvangstijd te zetten en naast inschrijven ook ‘meer info op de website.’ Dan kan je op de site nog foto’s van eerdere jaren vinden, maar ook meer info over de activiteiten, de teams die al ingeschreven zijn en de sponsoren etc.”

Romy Veenstra (Organisator Zuppa Fusal 2016)
“De paarse kleur springt er goed uit en trekt de aandacht. Het kan zowel voor jongens als voor meiden. Daarnaast werkt het goed samen met de oranje kleur van de bordjes en het vuur van de bal. Goed over na gedacht! Het liggende/zwevende effect van het voetbalveld en de bordjes is goed overzichtelijk en geeft duidelijk weer wat er die dag allemaal te doen is. Datum en naam van de activiteit vallen goed op zo weten jongeren direct wat er georganiseerd wordt en wanneer. Geen overbodige tekst gebruikt, maar kort en krachtige informatie.”

Advertenties

Een reactie op “Zuppa Futsal 2016

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s